2010-07-02

Sova här och sova där

I staden där jag normalt bor är det riktigt varmt just nu. Varmt räcker nog inte ens. Det är hett.

J bor i en takvåning där det alltid är väldigt varmt, men nu under värmeböljan menar han att det är nästintill omöjligt att vara i lägenheten. Hans sovrum på övervåningen har han inte kunnat använda alls, utan han har sovit på sin soffa sedan det var så varmt.

I min lägenhet är det däremot nästan alltid för kallt. Jag frös under vintern, men jag har även frysit under våren och under varma sommardagar. Nu när det varit jättevarmt har jag ju varit bortrest och därför så kan jag inte säga om det nu äntligen skulle varit skönt i min lägenhet.

J och jag pratade i vilket fall som helst om saken häromkvällen och kom fram till att vi under sommarnätterna måste sova över hos mig och under vintern hos J. "Dessutom så räcker det nog om vi sover tillsammans och jag värmer dig."
Ooooooh... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!