2010-02-21

Kompisar som blir intresserade

Mina kompisgäng har alltid bestått av både tjejer och killar. Periodvis har jag nästan bara umgåtts med killar och tyckt att det har varit skönt att slippa alla de problem man kan ha när man umgås med tjejer. Killar är på något sätt så mycket mindre komplicerade.

Vad som däremot kan kännas lite komplicerad, är denna osäkerhet som ibland dyker upp när man inte längre kan vara 100 % säker på att ens killkompis bara har kompiskänslor. Ibland börjar det kännas att han kanske vill något mer.

Många av mina förhållanden har jag haft med killar som jag först varit kompis med. Alltså kan det ju leda till något positivt också.

Men jobbigt blir det när det handlar om killkompisar som man tycker om väldigt mycket, men bara på kompisnivån. Hur tar man avstånd utan att förlora vänskapen? Hur säger man artigt att man inte är attraherad av denne?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!