2010-10-04

Besök i helgen?

I fredags när vi till slut blev kvar, bara L och jag, så sade jag sedan vid något tillfälle att jag inte kommer att följa med honom hem. Att jag inte kände för det, men att han gärna får följa med oss på söndagen. Lite besviken blev han nog, men tog det ändå ok och vi kom överens om att höras på lördagen.

Under min taxiresa fick jag ett sms där han frågade om han kan bjuda mig på middag dagen efter. Jag svarade tack men nej tack för att jag hade planer med mina kompisar.

På lördagen skrev han och grattade om fotbollsresultatet (mitt lag vann) och så frågade han om dagen efter.

På söndagen frågade han igen hur det såg ut med planerna och som sagt, sedan kom han ju med. Redan i nyktert tillstånd försökte han ta min hand och strök mig på armen och så, och efter några öl så ville han hångla.

Eftersom jag känt från början att det inte är någon idé att börja med något så kände jag för att vara ärlig och säga rakt ut hur jag kände. Att jag tycker om honom, att han verkar vara en bra kille, att jag tycker att det är synd att vi bor så långt borta från varandra och att jag nog inte tycker att det är värt att försöka något, att det inte känns som något jag har energi för just nu.

Han höll med, sade att han också tänkt på det, och att det var okej, bara jag inte började hångla med någon annan av dem som stod och festade i närheten på oss. :D

Men sedan började han efter en kort stund ändå prata om att han kommer och hälsar på hos mig. Nu i helgen!!

Min reaktion var "ja ja, säkert! Nu är det ölen som talar" och han sade att han förstår att jag tror det, men att han kommer att säga samma sak dagen efter igen. Alltså idag.

Och vad hände för en liten stund sedan. Jo, ett sms från L: "Hej! Hoppas att du kommit hem bra och att det går bra för dig annars också? Jag ska ta och fixa tåget för fredagen imorgon. Puss! L"

Nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra. De få kompisarna som jag hunnit berätta om saken för tycker att jag ska låta honom komma hit. Men har jag verkligen lust för det? Vill jag verkligen det? Vill jag ha någon här för en helg, med allt vad det innebär, om det är bara för en helg (till)? Är det värt det? Fast samtidigt, är det värt att vara pessimist och se det hela som något negativt när jag inte alls vet hur det kommer att sluta? Var hamnar jag i slutändan då om jag alltid börjar tänka så? För lite intresserad och nyfiken har jag nog ändå hunnit bli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!