2011-05-09

Cs besök i helgen

Cs besök blev liite längre än några få timmar nu ändå.. Han hade tackat ja för en födelsedagsfest i sin hemstad på lördagen, men till min stora förvåning bestämde han sig att bara gå dit för några timmar, att inte dricka något, och sedan att köra hit mitt i natten. Klockan 1:30 var han hos mig på söndagen, och i stället för att åka hem på kvällen som planen var, blev han kvar till kl 5 imorse.

Och? Hur var det? Jo, det var härligt igen på något sätt. Samtidigt som det var konstigt på något sätt med tanke på förra gången. Det kändes konstigt den första natten då inget hände, utan vi bara sov i samma säng, men det kändes också konstigt andra natten då det hände saker och ting, som ändå inte ledde till att vi skulle legat med varandra.

Den här gången tror jag nog att jag skulle låtit det hända, men kände det ändå, precis som förra gången att det inte var någon bra idé, egentligen. Till skillnad från förra gången så kändes det som att C var ännu distancerade (så långt det nu går i den situationen..) och när jag slutade och frågade vad vi håller på med, och sade att det känns konstigt, så erkände han att det var en konstig situation för honom också. Han berättade även att han bestämt sig för att inte förstöra vår vänskap genom att gå hela vägen. Men varför han inte sade det från början och varför han ändå var med i början, fick svaret "men det är ju skönt med dig..".

Alltså. Besviken på ett sätt, men rätt nöjd ändå på andra sätt. Vänskap är alltid vänskap, och vi har ju en speciel vänskap, det vet jag, och då borde det nog verkligen också förbli på den nivån. Och det positiva är, om man nu ser det på det sättet, att han verkar börja uppskatta vår vänskap mer och mer. Inte helt fel det heller. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!