2010-06-27

Kaffe och kaffemaskiner

För ett par veckor sedan, före min resa, hade J och jag en kort diskussion om ex-pojk- och flickvänner. Med tanke på min historia med upptagna killar så tog jag och frågade direkt om J har en flickvän. "Nej, tror du att det skulle se ut så här hos mig om jag hade en. Dessutom så skulle jag inte ha så mycket pengar om jag hade en." Kommentaren om pengarna fick mig att reagera med skratt och fråga: "vad menar du med det??" och svaret jag fick fick mig att skratta ännu mer. "Ja, för har man en flickvän så skulle man behöva köpa en massa grejer. Som kaffemaskin t.ex. Alla tjejer dricker kaffe!"

Jag berättade om diskussionen för en kompis efteråt och varje gång hon refererar till J som min pojkvän så har jag kunnat säga "nej, han har ingen kaffemaskin, alltså är jag ingen flickvän".

Idag när J och jag pratade så var jag och hämtade lite mer kaffe och råkade säga det för honom. Då slängde han ut kommentaren: "okej du, jag kan gå med på att köpa instantkaffe, men för en kaffemaskin måste du jobba lite till!" :D

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!