2010-06-03

Kvällen igår

Ok, var tillräckligt frisk för att ta mig till stan. Hade dock bestämt att jag varken dricker alkohol eller stannar längre.

J träffade på sin kompis på stan och var och drack öl med honom innan de tillsammans kom för att träffa oss på Trappan.

Lite skummt var det att träffa honom igen. Fast trevligt. Och han kommer så bra överens med min kompis, vilket är viktigt. Däremot var hans kompis inte riktigt på rätt humör för att sitta på Trappan och prata med två äldre tjejer.. han ville partaja. Efter en stund frågade han då direkt J om de ska vidare eller om han ska stanna där med mig, vilket han skulle förstå. J frågade igen vad våra planer är och jag sade som det var; jag ville tidigt hem, ingen party. Det innebar ju inte att han inte skulle fått följa med mig, men så expressivt, med de två andra bredvid oss, ville jag inte uttrycka det. Alltså gick de två iväg.

Min kompis och jag gick och sade hej till en bekant och därefter ville vi bara kort förbi ett ställe där vi visste en massa bekanta skulle vara. Här emellan råkade vi även träffa på "den perfekta mannen" K med en kompis. Även de fick höra att vi egentligen är på väg hem.

Men. Sedan kom vi dit där många bekanta stod och drack öl. Och gissa vem som var där! P så klart! Och som kompisen min det ganska snabbt redan uttryckte "du vet att du skulle kunna ha det rolig ikväll!?". P var åter igen på.

Där emellan hade jag hunnit sms:a J ett par gånger, men eftersom sista sms:et var skummt och förblev det sista så blev jag riktigt fundersam. Är det någon jag tror på tillräckligt mycket för att låta bli P helt och hållet?

Lite lek blev det med P - inget allvarligt då vi ju stod bland folk, men tillräckligt tydligt för att även de som inte visste att vi har en historia tillsamman nu nog märkte det. Och ja, precis då kommer K med sin kompis dit. Nästan två timmar sedan vi sagt att vi ska hem, och där står jag och blir kramad av P...

P försökte dra med mig ut, riktigt tydligt igen, inget som någon kunde missa, inte ens K. Men jag höll mitt eget ord. Jag skulle inte ut och festa. Går jag inte med J så går jag inte med P. Vilket ju resulterade i att behöva lägga sig ensam igen.

Under natten ringde J och hade även sms:at, men jag orkade inte bry mig. Han får väl inte heller förvänta sig vad som helst. Jag sa ju faktiskt nej för P på grund av honom.. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!