2010-08-26

Barn och äktenskap

Min kollega överraskade mig total idag först genom att fråga: "vill du gifta dig någon dag i framtiden?" och sedan genom att berätta om att hon kvällen innan bråkat med sin kille och fått höra att han inte vill gifta sig och få barn. De två är tillsammans sedan några år tillbaka och han har aldrig förut sagt något åt det hållet, utan hon hela tiden trott att han är en sådan som gärna har en familj och hus och allt som hör till.

Jag rådde henne att vänta ett par dagar och lugna ner sig och sedan ta och diskutera saken med honom en gång till.

Men om det nu skulle gå så långt att hon måste bestämma sig: killen man älskar eller önskan om att ha en egen familj i framtiden? Hur tar man ett sådant beslut var det hon frågade mig. Och inte hade jag något bra svar på det, inte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!