2010-08-21

Gulliga H

H är gullig. I tisdags var han ju här för att klippa mitt hår, och då förslog han att han skulle komma förbi på fredag, "för en halvtimme eller timme eller så."

Vid 20-tiden kom och han och hem gick han sedan ändå först efter kl 23. Och hela tiden pratade vi om allt möjligt. Allt ifrån onaturliga saker till problem i hans förhållande och till vilka dåliga sidor vi har, etc etc. Men riktiga diskussioner.

Ikväll hade jag gärna gått och gjort något på stan efter jobbet men på något sätt fanns det typ ingen att fråga / ingen som skulle kunna komma. Alltså gick jag för en timme sedan och duschade och bytte om till mjukiskläder. Och nu plötsligt för ca 10-15 min sedan så ringde min mobil och H frågade vad jag gör ikväll. Om jag vill följa med till en kompis. Eller om jag vill komma till stan senare och träffa upp honom och en annan gemensam kompis. Om jag helt enkelt har lust att göra något.

Jag blev så rörd att jag skulle kunna gråta. Jag vet inte om jag verkligen rör mig från soffan längre än till sängen, men även det att någon bryr sig och vill att jag inte ska må dåligt känns så otroligt skönt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här nedan! Tack så mycket!